Embassy of the USA


Hej

I morse var jag på ambassaden klockan 8.45 , Härligt. Det tog kanske 1.5 timme i kön utanför, så det gick segt =P

Jag ska åka med min värdfamilj till texas en vecka i slutet på Augusti. Det ska bli kul =D

Om en månad och sju dagar är jag i New York city, det ni :P 
 


STOCKHOLM

Hej

I morgon klockan 05.47 går tåget till stockholm, tidigt alltså. Ska bli jättekul!

På måndag är det dags för ambassaden.. :P

wish me luck..

Sex and the city!

Hej

I går var jag på bio, Sex and the city. Den var verkligen jättebra! :D Ni som inte sett den, se den!!

På fredag åker jag upp till Stockholm för att fixa visum :D Jag har tid på ambassaden på måndag kl. 10.00, alltså har jag massa pappersarbete framför mig dessa dagar :)

På lördag får jag veta om min värdfamilj ska flytta till MIchigan, Scary :P

I alla fall, jag är ledig från jobbet hela denna veckan och jag måste säga att det är sååå skönt.
 
xoxoxox

BRA NYHETER

Hej :D

Nu har jag bra nyheter :)

Min värdfamilj säger att de missförstått mig och har ändrat sina regler. (Jag tror Ashley (LC) sa till dom)
Jag pratade med dem i dag och allt verkar jättebra, Och nu ska ni få veta:

Jag kanske ska flytta till Stugis MICHIGAN =D
Min värfamilj har hittat ett jättestort hus i Michigan där alla kan få egna rum.
De ska bestämma sig nästa vecka om de ska flytta eller inte, i så fall kommer jag gå på samma skola som Hindy =D Cant belive it!

Jag är glad att allt löste sig, anledningen till att de satt så hård regler var att de trodde jag var 15?
Nu vet de att jag är 18 i alla fall :)

kramkram

Om min värdfamilj

Jag fick en kommentar på vad som hände med allt jag skrev om familjen, jag tog bort det.

Jag har inte pratat med dem på ett tag och jag orkar inte bry mig längre heller. Jag har ringt explorica och nu får de fixa det här. Jag har inte hört något mer.

Stora nyheter

Idag fick jag veta att min syster Lina ska ha barn.. <3
Jag är så himla glad, det är hennes första också, beräknat till 11 januari.

Jag skulle vilja vara där, det känns ganska jobbigt faktiskt att vara borta när barnet föds...

Grattis i alla fall finaste syster <33

Sommarlov

I morgon är det äntligen sommarlov. Idag rensade jag ur mitt skåp och lämnade tillbaka nyckeln till Anders.. Känns konstigt att inte komma tillbaka i höst...

Goodbye SP2SP...

Idag fyller Ephrain 6 år, grattis <3

phone

Jag pratade med min kära familj i telefon ännu en gång, jag kände att jag och Heather behövde diskuter reglerna eftersom de är lite föör extrema. Men det är tydligen väldigt kriminellt i Indiana. Heather berättade att massa barn blev kidnappade och sånt. Men det känns ju lite extremt när man inte får gå till mataffären ensam. Jag får gå till biblioteket som ligger på samma gata men inte längre än så.. Kommer bli så annorlunda!
Men jag är jättenöjd med placeringen familjen verkar jättesnäll.

Jag är ganska glad att familjen börjat banta, (hur konstigt det nu låter) men de har börjar äta sallad och grönt eftersom de är överviktiga så förhoppningsvis behöver jag inte äta hamburgare varje dag!
Hostgrandma (som bor 15 minuter bort) ska oxå ta emot en utbytesstudent, Hindy. Hon är 17 år och kommer från brazilien. Vi ska göra massa kul i hop. Det känns verkligen jättekul! Då kommer vi vara i tillsammans på julafton hos grandma. 

Min familj har planerat så mycket aktiviteter; Football, Baseball, golf, camping, shopping, picnic, baking, scrapbooking, movies m.m. Exciting :O)

Ephrain fyller 6 år i morgon. Sötaste hostbrother.

Idag skickade jag ett brev till min familj med marabou choklad; daim och non stop. Två recept; muffins och chokladbollar. En cd med svenska låtar och lite bilder på vad jag gjort det senaste. Hopefully they'll like it. 
  
jag måste bara lägga upp en bild på min hostbrother Jeremiah, han såå söt!

 <-- halloween


 

Jag har en rumskompis

Jag och Shayla (10) ska dela rum :P
Rummet som just nu är under konstruktion kommer att vara rosa och lila.
Haha, jag vet inte vad jag ska skriva, det kommer bli något helt nytt i alla fall.. :P

59 days

Jag pratade med min familj i går, det var längesedan sist.
Jag kanske ska dela rum med Shayla 10, Heather sa att jag fick välja men jag har inte bestämt mig än. några Åsikter?
David har ordnat världens coolaste grej vi ska göra, han vet att jag är så himla excited över alla amish människor så han har ordnat att jag ska få vara "A day in amish life". Jag ska få vara med från morgon till kväll och leva exakt som dem ;D haha det är sååå kul!
Snart åker min familj till texas på semester så jag har gjort en road trip cd till dem med svenska låtar =D 

Min familj verkar verkligen jättebra men nu ska ni få veta hur mycket regler jag har;

1. Jag får inte vara ute efter 9 på vardagar
2. Jag måste vara hemma senast 10 på helger
3. Jag ska gå i kyrkan varje tisdag och söndag
4. Jag får inte dejta, (bara om Heather eller David går med, KUL) 
5. Jag får inte gå utanför trädgården själv, vart jag än ska måste en vuxen vara med (undantag kompisar)
6. Jag får aldrig vistas ensam med en kille, inte ens på en bio bland massa folk

Jag har fortfarande inte vant mig vid alla regler, men det ordnar sig :D Jag älskar utmaningar och detta kommer bli en! Trust me. De är väldigt strikt kristna och deras regler är extrema. 

Anyway... Ha det så bra allihopa. =) 


form 156

I dag tog jag passkort till mitt Amerikanska visum =D
Application 156 är klar :D haha sååådan lättnad!




image23

RSS 2.0