Jag har fattat ett beslut....

Hejsan

Efter nästan en vecka av sömnbrist och oro har jag äntligen bestämt mig.
Jag ska åka på ett utbytesår till USA

Varför?

För att jag har velat det i två år och även om allt inte känns super nu så kan jag ju inte bara ge upp.
Om jag vill åka till USA och ha ett superkul utbytesår så tänker jag skaffa mig det även om jag sitter ensam ute på landet bland 300 kossor.

Om ni vill kan ni ju alltid önska mig lycka till för jag kommer behöva det!

Vad ska jag göra?

Hey..

För att fatta mig kort:
Jag har en värdfamilj som jag inte gillar, för några dagar sedan fick jag reda på att min värdfamilj har flyttat mitt ut i bushen till en "håla" med 700 invånare och en skola med 40 och att jag måste flytta med. Skolan har inget fotbolls lag, i staden finns en bensinmack. Skolan har fyra ämnen.
Jag kommer alltså bo In the middle of nowere med en överreligiös familj och deras fyra barn. Dessutom kommer jag gå på en skola med 40 elever.

Vad gör jag? Ska jag åka? Ska jag inte?


ny placering

Hej

Explorica ringde i morse och sa att det blir i Burr Oak, Michigan jag ska bo.
jag vet ännu inte vilken skola eller vilket datum jag kommer åka, ska få reda på det så snart som möjligt.
  just nu, känns ingenting bra...



Burr Oak, Michigan Here I come!

Hey..
Alltså ni kommer inte tro detta!!!!!
Min värdfamilj har köpt ett nytt hus, I BURR OAK! Det är världens i särklass minsta "by" In the middle of nowere, De har 700 invånare och 40 personer i min nya klass?? OMG!
Ashley ringde mig nyss och jag blev helt förvånad! De har inte fotboll på skolan heller vilket suger lite grann, men de har volleyball och softball så det blig nog bra i alla fall.
Och min skola börjar den 4 September vilket betyder att jag kommer vara på plats i Michigan en månad innan, in the middle of nowhere.
Fast nu ska jag inte överdriva! Sturgis MI ligger ganska nära och där finns faktiskt ett wal mart :P Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! :P Det är faktiskt komiskt, sådär en vecka innan avresa! 
Men jag är positiva själen själv och är inte negativ alls! Detta kan bli hur bra som helst! Man ska inte vara negativ!
 
Kolla in bilden på min nya (Slitna) skola


EF -arna har åkt...



Det är 17 dagar, 22 timmar och 50 minuter kvar tills mitt plan lyfter från landvetter...

Jag orkar inte vänta...



H-FAMILY ON THE PHONE


I går pratade jag med min familj, de höll på att måla om mitt och Shaylas rum; rosa, lila och organge gul :P Och Jerermiah har fyllt år! 3 år! Han fick en stor pool som alla barn på gatan badar i :P Wohoo! Blir det varmt så knör jag mig ner :D för när det är varmt vill man bada :P 

Nu kommer det roligaste! Grandma har skaffat en tatuering! På bröstet! Hon som alltid pratar om hur strikt kristen hon är :P (Hypocritical?) Det verkar vara en trend i LaGrange nu, för Heather vill också tatuera sig? De är söta. Ena dagen får man inte, nästa får man :P

Jag är faktiskt inte alls nervös eller orolig? Är ni andra det? :P
Det kommer nog på flygplatsen.

Nu ska jag äta varma mackor med champinjon stuvning. En sak jag varkligen kommer sakna från Sweden..:=)



PRESENTER TILL VÄRDFAMILJEN


Med endast 26 dagar kvar i Sverige har jag nästan köpt klart presenterna till värdfamiljen.
Jag har köpt;

Swedish cakes and cookies
Season glass (kosta boda)
Pippi longstocking bok  och
sverige - pyjamas.

Jag tänkte köpa lite godis också, jag har redan skickat ner Marabou choklad i posten dem gillade det :P
lite blandgodis är ett måste. Smörkniv? osthyvel? 

I går hittade jag "Sverige thé" i en affär, det var lite kul. Jag hittade en tändsticksask med älgar oxå.. Den var söt :) 
Och skärgårdskola i strut :)  

Ska man ta med en liten Sverige flagga? Oboy kanske? Djungelvrål måste jag ta med. :)

NI andra som ska åka... Vad har ni köpt till era familjer?


Flygtider.


Hej

Idag fick jag mina flygtider till USA :D Wohoo.. De är efterlängtade.

Jag åker 9.40 från landvetter till New york (7 aug) =D=D

Sedan lämnar jag New York den 10 Aug kl. 10.22 och flyger:
New york- pittsburgh
Pittsburgh - Chicago
Chicago - Lagrange.
Jag ska byta plan 2 gånger själv :P creapy..

Jag landar hos min familj den 10. Aug kl. 18.59.

Spännande :D:D

De börjar närma sig ordentligt nu =D 27 Dagar kvar.. :P

Kramar :)

CIAO

Hej :)

I går pratade jag med min värdfamilj, vi ska inte flytta från LaGrange så jag kommer gå i samma skola =D
De är just nu och campar i Michigan :P

Anyway...
Jag ska åka med min värdfamilj en vecka till TEXAS på springbreak :D Det ska bli såååå kul! :D 
 
31 days to go....

RSS 2.0