Vad ska jag göra?

Hey..

För att fatta mig kort:
Jag har en värdfamilj som jag inte gillar, för några dagar sedan fick jag reda på att min värdfamilj har flyttat mitt ut i bushen till en "håla" med 700 invånare och en skola med 40 och att jag måste flytta med. Skolan har inget fotbolls lag, i staden finns en bensinmack. Skolan har fyra ämnen.
Jag kommer alltså bo In the middle of nowere med en överreligiös familj och deras fyra barn. Dessutom kommer jag gå på en skola med 40 elever.

Vad gör jag? Ska jag åka? Ska jag inte?


Kommentarer
Postat av: Anna

Går det inte att byta familj på något sätt?

2008-07-30 @ 22:14:55
Postat av: Nathalie

Jag tycker du ska åka. Jag menar, du har en chans att göra detta och du har sett fram emot det väldigt länge. :) Det kanske verkar skit nu, men vem vet, det kanske blir jättebra! Om inte så kan du alltid prova att byta familj, eller om du vill åka hem, men då har du provat. Fast självklart ska du göra det som känns rätt för dig. Det är inget fel med att inte åka heller, sålänge det känns rätt. :)

2008-07-30 @ 22:31:58
URL: http://nouvou.blogg.se/usa
Postat av: Amanda

Kräv av explorica att du ska få byta familj, hota att gå ut i media (de är livrädda för sånt). Det här är inte vad du betalat för. Stå på dig!

2008-07-30 @ 23:23:30
Postat av: Andrea

gör allt för att få byta familj om du verkligen vill det.. eller så kan man väll göra det under året, om man märker att det inte funkar. fast det är klart att det inte känns kul att åka iväg och det känns skit där.

2008-07-30 @ 23:56:11
URL: http://andrea1992.blogg.se/
Postat av: En mamma

2008-08-05 @ 10:17:02
Postat av: Mamma till en annan utbytesstudent

Åk iväg och försök byta familj Malin! Så här får det inte vara. Såg du inte TV-programmet om EF om tjejen så blev placerad i bushen bland björnar och jag vet inte allt. Hon fick ju till slut byta. Det är värt att kämpa för det. Håller fullständigt med Amanda. Hoppas att det ordnar sig Malin! Beundrar dej som inte ger upp.

2008-08-05 @ 10:21:25
URL: http://haringen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0