Random

Vilken organisation åker du med?
Explorica

Första tanken när du landade i ditt nya land?
Typ: Vad coolt, vad kul detta ska bli!

Bästa minne hittills från ditt utbytesstudentår?
Jag har saaa manga redan, men i gar fick jag aka i min vardpappas coola bil haha

Sämsta minne hittills från ditt ubytesstudentår?

nar jag missade planet och tappade bort handbagaget i New york, fast arligt talat tycker jag det ar skitkul i efterhand!

Vilka är de största kulturella skillnaderna mellan Sverige och det nya landet?
Folk ar mycket mer oppna och glada har! Maten ar inte speciellt god. Annars vet jag inte :P det ar fortfarande varmt har? Holl pa att do i varme i gar.. Men mest ar det nog att manniskorna ar mycket mer oppna och trevliga.

Vad längtar du till just nu?
Homecoming parade som ar i kvall, homecoming football i morgon och homecoming dance pa lordag! Ocksa langtar jag tills min softball traning pa onsdag och tills vi ska till chicago med gruppen.

Var det svårt med det nya språket i början av året?
nej det tyckte jag inte

Var det många nya regler att anpassa sig till i din nya värdfamilj?
Nej, alltsa manga delar av USA ar valdigt kriminellt men har i lilla Andalusia ar det valdigt lungt sa vi far gora nastan vad vi vill! 
 

Vad saknar du mest från Sverige?
Maten, OMG! Varje morgon nar jag forsoker hitta frukost finns det bara godis och chips i skapen, med untantag for bro ibland. Skolmaten tanker jag inte ens kommentera! Sa maten saknar jag! 


Kan du ge några tips till blivande utbytesstudenter?
Ak for sjutton!! Det ar det basta jag nagonsin gjort!


Kommentarer
Postat av: Anna

åh jag är så glad för din skull, att allt blev så bra till slut! :D

2008-09-18 @ 17:21:28
Postat av: Malin

Hej :)

Hittade din blogg på utbytesstudentforumet & har följt den ett tag. Verkar som om du har det riktigt bra :)

Vill också åka, men har inte lyckats övertala mina föräldrar än (dom tycker det är för dyrt).. Har du nåt tips hur man kan övertyga dom?



Ha det bra ! :D

2008-09-19 @ 16:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0